Friday, November 27, 2009

tarian jemari yang sudah tumpul tajamnya.....

aku sudah lama tidak menulis di sini..entah..hari ini mungkin aku ada waktu untuk menulis..memang jika kita tidak bersedia untuk meluangkan waktu..kita akan tiada waktu itu...erm...hari ini hari raya aidiladha..aku sendirian di kampus..dalam konteks peribadi la...tiada kawan2..kalau org2 yang aku tak kenal..pakarab2 ade la..gheee..pegawai2 adela...kui3...erm...aku memilih untuk tidak pulang kerana kutahu jika aku inginkan sesuatu yang akan membuat aku tersenyum aku perlu berusaha dan berkorban untuknya..dan aku telah memilih jalan itu....mak ayah..adik...kakak akan balik...sekejap je lagi...kakak kan dah janji....erm...akan ku adakan masa itu...kadang2 jika kita jengah dari aspek pengurusan masa orang yang sibuk ini akan lebih bnyak menyelesaikan bnyak masalah berbnding orang yang dalam kelapangan atau diwaktu kita dalam waktu bersantai2...namun kadangkala kesibukan itu jua membuatkan kita terlepas pandang dan kurang memberi penghargaan pada org2 yang dekat dengan kita apatah lagi pada orang yang memandang kita dari jauh.....sesungguhnya Allah kurniakan kita adil 24 jam sehari....jadi terserahlah pada kita untuk mengurusnya...Surah Al-‘Asr (سورة العصر) adalah surah ke-103 titipan Allah buat kita ...# الْعَصْرِ Demi masa.
# إِنَّ الإنْسَانَ لَفِي خُسْرٍ Sesungguhnya manusia itu benar-benar dalam kerugian,
# إِلا الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ kecuali orang-orang yang beriman dan mengerjakan amal saleh dan nasihat menasihati supaya mentaati kebenaran dan nasihat menasihati supaya menetapi kesabaran
aku sentiasa tidak mahu hidup dalam kerugian...namun benarkah apa yang kukejar ini...
Allah redailah aku.....
keluargaku yang tercinta ..kasih ini tidak pernah berubah
rakan2ku yang tercinta, nana, aini, dayang, dini, yani, liza, mia, siti fatimah, thifa, anis, mala....thanks for everitin...masa2ku cukup indah dengan adanya kalian...
pembimbing2 yang tersayang doc hasanah, doc naza, prof osman, cikgu cham, cikgu mai, kak ana, doc imah, doc aziah, prof shimah hashim dan semua.....terima kasih atas segalanya....sesungguhnya tanpa kalian..aku tidak akan menjadi manusia....
tarian jemari ini akan aku asah kembali",..
(dah lama aku tak tidur jam 10 malam hingga 6 pagi kan..gheee)dari 6 pagi sampai 10 pagi selalu gheee..betulkan yang biasa biasakan yang betul...subuh adalah permulaan hari bukan penamat hari..huuuuuuuuuu....

No comments:

Post a Comment