Wednesday, September 9, 2009

05 september 2009

tarikh ini aku ke sekolah kebangsaan khir johari di sungai petani kedah darul aman..
sekolah ini membuka mataku... aku sangat impress...macamni cternya...sampai lah kami di sekolah itu pada jam 10 pagi...bertolak dengan kerata sewa yang tiada cukai jalan...len kali tak kan aku nak sewa ngan company tu lagi..sampai je kami disambut dengan baik...dari serendah2 posisi jawatan hinggalah si guru besar...rasa macm best glo..pastu kami melangkah ke kelas pendidikan khas...secara kesimpulanyanya la bila aku analisis secara naluri kemanusiaan aku rasakan mereka adalah knak2 yang amat bertuah kerana mendapat pendidikan awal atau bersekolah di sekolah ini...hal ini kerana guru-guru yang mendidik mereka amat cintakan profession guru ini dan menjadikan mereka kanak-kanak kurang upaya yang outstanding dari segi esteem kendirinya, vocabnyer, dan macam2 lagi la...kabanyakkan mereka atau kanak-kank ini berasal dari golongan atau keluarga yang berpendapatan rendah..aku simpati..bayangkan bagaimana keadaan mereka bila ibu bapa mereka dah tiada nanti..jadi kita dalam kalangan yang sempurna ini haruslah sentiasa bersyukur...kenapa aku suka menghurai tidak secara ilmiah...sebabnya asig2 yang kena ilmiah2 tu hampir membuatkan aku ckit lagi jadi glor...huhuhuhu..chop2..time kasih pada edy sebab sanggup untuk jadi driver pada kami...kalau tak...susah kami...gheee..

No comments:

Post a Comment