Wednesday, July 22, 2009

KEM PIMPIN SISWA siri 1: D'Puncak Bris,Sikh Kedah.


kenangan...

hurm...biarlah apa yang berlaku dalam hidupku..
eheheh tiba2 jer blog karya prasekolah aku ni jadi blog luah perasaan...
erm...final year sekarang..tapi..hish...kenapa aku masih lagi rasa belum puas ek..
belom puas ader kat usm..ehehe
entah nak samapai bape tahun pon aku tak tahu...erm ..minggu lepas aku ke kem pimpin siswa siri 1 di kem D'puncak bris, sikh kedah..aku sebagai Fassilitator...satu pengalaman yang aman menarik..modul2 yang telah dirangka oleh tenaga pakar USM dapat dilancarkan dengan jayanya..dan mungkin selepas ini ader penambahbaikan yang boleh dilaksanakan seperti ;

1. kekalkan fassilitator disetiap kem..kerana ia akan membantu kerjasama da keakraban antara fassi sendiri..
2. JPA yang bertugas perlu tahu dan tetapkan laluan sebenarnya jika sesuatu aktiviti ingin dijalankan.


kadang2 org bju merah tu garang glo..kadang2 apening glo...ehehehe

aku tak tahu bgaimna keadaanya ditempat lain..tapi bagi aku dikem D'puncak bris ini ia adalah pengalaman yang agak berguna untuk aku pada masa akan datang... apatah lagi kem komandan yang mengendalikan kem ini adalah seorang yang amat ku kagumi..ehehehe penggawa desasiswa tekun..Dr. Nazarudin b. zainun yang amat hebat menguruskan perjlanan dan kelancaran kem...amat bertuah la kem yang mendapat khidmat beliau..bukan mengatakan pegawai2 lain tidak bagus tetapi ini hanyalah pandangan peribadi tambahan pula belum pernah bekerjasama dengan yang lain2. apa yang menarik tentang beliau...beliau tegas dan riang pada ruang yang betul...jika anda patuh arahan dan di masa2 anda tidak perlu mengikut peraturan..beliau akan nice berbual dan menegur sapa anda...dan dalam masa yang sama anda akan menghormati beliau...insan yang hebat akan sentiasa hebat walau di mana beliau berada...jika dulu beliau seorang pelajar yang hebat..kini beliau telah menjadi pemimpin yang hebat..bermula dari keluarganya yang bahagia itu...ehehehee..cter pasal doc naza ajer..doc lela ngan doc nurul pun sangat baik...doc lela sebagai timbalan kem komandan (TKGK ehehehe)mereka ni sangat komited..huhuhuhu...mula2 macm takut jer nak rapat..tapi bl da mula mesra..best sangat..diaorang ni ajar aku cara bekerja secara profesional...tp aku ni kena jado camerawomen doc lela dan tukang kopek durian untuk dia..ehehehhe takpela..apepun...diorang mang sangat40x baik.......
minggu ini aku berada di kem PJ Santosa Campisite...bersama Tuan Hj. MOghni (kU) dan yang lain2....erm.. siri dua..moga2 semua berjalan dengan lancar seperti kem yang lepas...tapi yang pasti aku tidak akan segembira di kem bris siri 1...tiada dr.naza dan dr. lela yang selalu buli dan perli serta usik2 sampai nak tergelak...tiada doc nurul jadi rakan fassi..untuk semua team kem D'puncak bris siri 1...mis u'll...

No comments:

Post a Comment