Thursday, July 23, 2009

tangisan vs gedik...

bl duk temenung ni..aku muhasabah diri la..kenapa naku selalu mengalirkan air mata..yang org laen tak sedih pun aku sedih...kenapa aku susah nak kawal...aku ada bersembang dengan seorang kaunselor di lamn chating..bl aku tanya mengapa sikap aku dan hati aku begini..beliau kata...mungkin aku pernah melalui saat yang terlalu perih sehingga ia membuat segala kekuatan aku hilang untuk mnghadapi sebarang bentuk kesedihan. bl aku melihat ayat2 itu aku berpaling kepada masalah2 yang pernah kulalui..ya ia amat perih..dan aku bangun selepas tersungkur...dan kemudian aku tersungkur lagi...dan dengan payah aku bangun...syukur aku masih lagi mampu berdiri kini...memang segala kesedihan lampau dapat aku tangani..tapi aku pasti ini adlah kesanya...airmata ku terlalu murah...dan hati aku terlalu sayu...bukan hipokrit untuk minta simpati dari semua org sekeliling bukan ngda2 bukan...tapi entah...pilu hati tu bergandingan dengan airmata...erm sebagai contoh..malam pembubaran MPD tekun dan majlis perpisahan...hati ini bagai trelalu kehilangan..bagai aku akan kehilangan sebahagian daripada hidup aku...disaat orang lain semua boleh berbual dan tertawa mesara tapi aku mengalirkan airmat setibanya aku ditempat kejadian..tambahan pulak nampak kak ana yang dah lama aku tak jumpa tu huhuhuuhu..bagai tersayat jer hati ini....lagi2 bl ucapan demi ucapan disampaikan...adoyai...huduh gler muker aku ni aser....tp sies aku mang rasa kehilangan...aku sayang sangat MPDT...tapi kau tau aku tak bawak MPDT menuju bintang ..itu yang membuat aku sedih....biar semua orang mentertawakan tangisan aku tapi aku bersyukur punyai rasa ini...atleast aku masih ada rasa sayang dan cinta pada apa yang aku milikki dan org2 yang aku sayngi... maka bertuahnya merekan kerana punya aku menyayngi mereka... wawawawa
ada yang bg gelaran pelakon airmata pad aku...walaupun rasa terguris sdikit tapi...erm biarlah mungkin itu yang akan membuat dia tidak akan lupa pada aku...
sesungguhnya jika aku menangis..ia bukan lakonan...airmata aku tidak pernah menipu...huhuhuhuhuhu....biarlah...Allah itu maha mengetahui...

No comments:

Post a Comment