Thursday, July 23, 2009

Kem Pimpin Siswa : siri 2 : kem PJ Sentosa kuala Nerang...

erm dah masuk siri 2 kem ni..kali ini aku ikut lagi untuk jd fassi...erm mula2 mang da tak nak pegi...tapi tb2 adalah sebb2 yg wat aku ubah fikiran disaat akhir...
kem ni adalah boleh aku sifatkan, erm " kem airmata" buat aku...waaaaaa tak mo lagi diuji macm ni...leh jd sewel woo...huhuuuhu..tapi Allah tak akan bagi dugaan pada insan yg tak mampu menanggungya...dengan dugaan ini beberapa perkara yang aku sedar dan ingin sekali aku catat di sini |:

1. amanah, tanggunggjawab vs alaa takpe orang lain ader...
2. siapa kawan dan siapa sahabat
3. fungsi seorang ketua
4. perikemanusiaan.

1. aku malas nak bercerita panjang kerana ia amat menyakitkan dan mendukacitakan..huhuu ceh ayat tak boleh bla..ehehehe... tapi nak share ckit2..erm.. kadang-kadang kita cuba untuk sentiasa bertanggungjawab atas tugas2 yang diserahkan kepada kita tapi malangnya bila kita dikelilingi dengan org yang kurang bertanggungjawab maka kita akan sakit jua...huhuuuhu..biarlah...mgkin org lain ader kata mereka..kat sanaaaa nanti kalau kena soal pandai2 la jawab...huhuhuhu

2. aku senang dapat kawan, tapi aku hanya beberapa orang sahabat yang akan ada disisi aku lebih dari teman istimewa aku sendiri..jika aku dalam kesusahan dan emegency aku tak perlukan apa2 tapi aku hanya perlu lihat muker diorang tu, pastu citer kat diorg..last2 aku akan dapat cr jalan selesaikan masalah..(bukan diorang yg setelkn ok) ehehe apa yg nak aku sampaikan kat sini, walaupun aku tahu aku boleh dan mampu selesaikan semua masalah yang datang aku masih perlukan kawan atleast untuk pendengar apa yg ingin aku cterkan...nana, dan meem..tiada sahabat yg mampu untuk menggantikan tempat mereka...walaupun kami sentiasa kongkang..hahahahaa tula yg besh...dan sure kalau aku bersama-sama mereka kami saling melengkapi dan akan ketawa terbahak-bahak sampai teresak2..
ehehehe...skang da tambah lgi sorang ..aini...kena buli ajer minah tu ehehehe..
masalah besar aku masa balik kem ni mampu aku tangani dengan kekuatan mereka... korang thanks...

No comments:

Post a Comment